Щепановський В.В., Савлук Б.А.

Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Застосування мобiльних технологiй в маркетингу

Вступ

На сьогоднiшнiй день значного поширення набули мобiльнi пристрої, най- бiльш популярними та перспективними є платформи iOS та Android. За даними StatCounter Global Stats приблизна частка використання iOS - 24% та Android - 23%. Дослiдження даної роботи базуються на ринку Нової Зеландiї, у якiй iOS займає 62% та Android - 28%. Тобто смартфон став невiд`ємною частиною повсякденного життя значної кiлькостi населення. Також спостерiгається тен- денцiя збiльшення кiлькостi смартфонiв серед телефонiв взагалi. Тому розробка додаткiв та сервiсiв для мобiльних платформ є дуже актуальною i перспектив- ною. У данiй роботi планується дослiдження процесу планування, розобки, та введення в експлуатацiю системи розповсюдження актуальної iнформацiї про знижки та акцiї у мережах магазинiв Нової Зеландiї.

Маркетинг С це діяльність, спрямована на створення попиту та досягнення цілей підприємства через максимальне задоволення потреб споживачів.

Маркетинг це:

Трьома головними аспектами маркетингу є:

Існує п'ять концепцій маркетингу, кожна з яких відповідає певному етапу становлення цієї дисципліни (на основі цих концепцій будуються відносини виробника і споживача):

Основними функціями маркетингу є:

Виходячи із данного визначення, використання мобільних додатків є одним із найбільш зручних інструментів для здійснення основного завдання маркетингу як такого.

Основними способами створення мобільних додатків є:

б        Використання готових додатків, змінюючи параметри - базовий сервер, конфігурацію інтерфейсу (Magento)

б        Використання платформ-УпосередниківУ - тоді додатки можна створювати засобами HTML, CSS та JavaScript (PhoneGap)

б        Використання SDK для даної платформи(iOS SDK, Android SDK+NDK, Qt SDK)

Нами було обрано останній спосіб, так як лише він гарантує повну сумісність з пристроями, як зі сторони інтерфейсу користувача, так і з функціональної сторони можливостей додатку.

Особливостi проектування клiєнт-серверної взаємодiї з мобiльними платформами

Архiтектура клiєнт-серверної взаємодiї базується на на принципi "передачi стану представлення"(Representational State Transfer (REST)), в якостi формату передачi даних використовується XML це дозволяє бiльш просту розробку клi- єнтських додаткiв. Так як мобiльнi платформи мають доволi обмеженi ресурси то iнформацiя з серверу завантажується тiльки за необхiднiстю i зберiгається досить не тривалий час, час збереження iнформацiї в кешi також рiзний - в залежностi вiд частоти оновлення вiдповiдного ресурсу на серверi.

Створення клiєнтських додаткiв

В процесi розробки клiєнтських додаткiв стало зрозумiло що внутрiшня архiтектура додаткiв для рiзних платформ значно вiдрiзняється. Зокрема iсну- ють значнi вiдмiнностi у принципах побудови iнтерфейсiв для користувача та пiдходiв використання додаткiв. Тому дизайн для рiзних платформ має значнi вiдмiнностi.

Наступною значною вiдмiннiстю вiдмiннiстю двох платформ є рiзноманi- тнiсть конфiгурацiй пристроїв Android та значна унiфiкацiя рiзних пристроїв на iOS.

Оскiльки ресурси мобiльних систем значно обмеженi як за обємом накопи- чувача так i по пропускнiй спроможностi мобiльних мереж - то в обох клiєнт- ських додатках данi завантажуються лише при необхiдностi, та по можливостi кешуються. Також iз-за рiзних конфiгурацiй пристроїв на Android бiльшiсть графiчних ресурсiв зжимається для екномiї памятi та збiльшення швидкостi вiдображення.

Так як сучаснi мобiльнi системи маєть широкi можлавостi для визначення географiчного положення користувача(GPS, A-GPS, ГЛОНАСС, та на основi даних мережi провайдера мобiльного звязку), то це широко викорестовується для актуалiзацiї вiдображуваної iнформацiї. Та вiдображення положення най- ближчих магазинiв на картi.

Для аналiзу вподобань користувачiв було використано Google Analitics, i використовуючи зiбранi данi, стало можливим вивчення популярностi як частин додатку, так i окремих категорiй товарiв, магазинiв та побудова статистичних моделей попиту на той чи iнший товар в певному регiонi. Збiр даних про вико- ристання не порушує прав користувачiв, так як будь-яка дiяльнiсть у додатку вiдбувається анонiмно, тобто реєструватися та вводити персональнi данi взагалi не потрiбно.

Для зручностi в користуваннi в додатках присутня iнтеграцiя з соцiаль- ними мережами, що дозволяє користувачу залишити посилання на вподобаний товар з картинкою та коротким описом у себе на сторiнцi або вiдiслати повi- домленням.

Список використаної літератури

1.     Android Developers http://developer.android.com/

2.     Apple Developer https://developer.apple.com/

3.     Richardson, Leonard & Ruby, Sam (2007-05), RESTful Web Services